*

FijaSaarni "Remember that the greatest fool in the world may ask more than the wisest man can answer."

"Teidän syytänne"

Esimieheni James Hirvisaari piti eduskunnassa taas kerran erinomaisen puheen. Puheessaan Hirvisaari syyllistää päättäjiä oman kansansa myymisestä ja pettämisestä. Hän moittii heitä rankemman kautta sanoja säästelemättä.

Kyseistä puhetta on Youtubessa katsottu jo melkein 20 000 kertaa. Valehtelisin jos väittäisin, ettei ole tarkoitus rehvastella. On. Ja siihen on juuri tällä hetkellä 230 658 syytä. Niin monta katselukertaa kyseinen puhe on saanut Facebookissa. Jakoja samassa yhteisöpalvelussa tuli rapiat 4 710. Ja nämä luvut suurenevat sekunti sekunnilta. Lieneekö koskaan eduskuntapuhe saanut näin mittavaa suosiota? Epäilen.

Otan puheesta alkukappaleen esille, jotta teille avautuisi parempi kuva siitä, miksi se saavutti niin suuren suosion.

  • ”Arvoisat kollegat! Te, jotka luulette, että maailma paranee kieltämällä sanoja ja leimaamalla mielipiteet rikollisiksi. Kuunnelkaapa tätä hiljaisuutta. Se on täynnä keskisormia. Se ei ole vihapuhetta, se on aitoa puhetta vihaisilta suomalaisilta, kansalta, joka kokee, että sen johtajat ovat heidät pettäneet. Te vaaditte vastuullisuutta samalla kun luovutatte Suomen omaisuuden, metsät, maat ja yritykset vieraiden valtioiden omistukseen ja tuotte tänne muukalaisia maan ääristä elämään suomalaisten kustannuksella.”

  • ”Puhutaan ihmisoikeuksista, mutta missä ovat suomalaisten oikeudet? Niin kauan, kuin nämä teidän ihmisoikeutenne polkevat Suomen kansan oikeuksia, ne ovat vääryyden asialla ja pahuuden edistäjiä. Ja syyllisiä tulevienkin suomalaisten sukupolvien edessä olette te itse. Te aliarvioitte ihmisen älyä. Te osoitatte ylemmyydentunteenne ja halveksitte tavallisten suomalaisten tunteita.”

Tämän enempää en puheesta kirjoita, säilytän parhaimmat juonenkäänteet teidän jännitettäväksenne. Menkää ja kuunnelkaa itse tätä loistavaa, erinomaista puhetta. Puheen kommenttiosiot ovat myös lukemisen arvoisia.

Nykyaikana kansalle on vallan turha valehdella. Kaikki tieto on käden ulottuvilla, elämme internetin armotonta kulta-aikaa. Hyvä niin. Ilman sitä, monikaan ei tietäisi asioiden oikeaa laitaa ja sortuisi tekemään peruuttamattomia päätöksiä, kuten äänestämään väärää henkilöä päättäjän asemaan. Ottakaa hyvät ihmiset selvää kansanedustajaehdokkaista. Vaatikaa heiltä vastauksia, laittakaa heidät seinää vasten. He päättävät siitä, mitä teille ja teidän lapsillenne tulevaisuudessa kuuluu.  Ehdolla on taas vaihteeksi monta sellaista vanhaa poliitikkojäärää, jotka jo kerkesivät päätöksillään upottaa Suomen elävään hiekkaan. Te tiedätte kyllä ketkä he ovat. Älkää tehkö samaa virhettä uudestaan.

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

21Suosittele

21 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (79 kommenttia)

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Hyvä Fija, Hyvä James! Järkipuhetta kun ei juuri Suomen eduskunnassa ole liiemmälti kuultu. Puhutaan kestvyysvajeesta. Kyllä Suomella on paha sellainen. Nimittäin, että kansanedustajat enimmäkseen esittävät täysin kestämättömiä väitteitä. Ja mikä pahempaa, vielä toimivatkin niiden pohjalta.

Nykysuomessa tämä on nyt oikein konkreettisena nähtävissä, mihin moinen johtaa. Että työttömyytä hoidetaan tuomalla lisää työvoimaa. Tai elättejä. Talouden ahdinkoa helpotetaan lahjoittamalla rahat, omat ja lainatut, EUroopan pankkiireille ja muille finanssikeinottelijoille. Byrokratiaa puretaan perustamalla uusia hallintohimmeleitä ja lisäämällä säädöksiä, lakeja ja paperisotaa. jne. jne. Väittäisin, että tämä on hölmölä, mutta kun meillä ei ole edes sitä viisasta Mattia. Ja jos onkin, niin hän on viimeinen jota kuunnellaan.

Minä olen kysellyt, miksi meillä ei ole omaa Nigel Faragea. Katsoin tuon Jameksen videon ja totesin, että nyt sitten on. Herralle siitä kiitos ja ylistys!

Käyttäjän Rajasusi kuva
Jouko Siivonen

Viimeksi yhtä hyvän puheen piti brittikonservatiivi Enoch Powell 20.4.1968.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Aika halpa kopio Kent Ekerothin (sd) puheesta, niin siis tuon saman Ekerothin jonka äiti on vakavista veropetoksista ja kirjanpitorikoksista tuomittu maahanmuuttaja. Ihan sama lähestymistapa "te olette syyllisiä". Ekeroth vetosi johonkin mielikuvien "paratiisiin", jonka muut ovat pilanneet.

Olisihan toki Hirvisaarelta voinut odottaa jotain omaperäistäkin, joskin hiljaisuus täynnä keskisormia on aika hauska kielikuva.

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

Mitä uskot Petra voisiko tämä sama lähestymistapa johtua siitä, että molemmissa maissa sekä Ruotsissa ja Suomessa päättäjät ovat syyllisiä vastuuttomaan maahanmuuttopolitiikkaan? Vaikka Suomen ongelmat eivät ole vielä yhtä pahat, niin kaikki näyttää siltä, että Suomi toistaa Ruotsin tekemät virheet maahanmuuttopolitiikassa.
http://sakarirajamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188...

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Sehän tässä hullua onkin, että Suomen maahanmuuttopolitiikka on hyvin vaatimatonta ja tiukkaa, lähinnä otettu pakolaisina näitä Fijan maalaisia ja somaleja, syyrialaisiakin pitkin hampain kourallisia. Ruotsin asioista ei voida puhua samana päivänäkään.

Ollakseen niin anti-svenskatalande ja anti-invandrare, Hirvisaari osoittaa aivan liikuttavaa samaistumista nuoreen ruotsalaiseen maahanmuutajan poikaan.

Raisa Tamminen Vastaus kommenttiin #10

"pakolaisina näitä Fijan maalaisia ja somaleja, syyrialaisiakin pitkin hampain kourallisia"

Somaleja ei ole otettu pakolaisina vaan he ovat tulleet Suomeen turvapaikanhakijoina. Syyriasta on otettu pakolaisia.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #13

Kirvelee edelleen, ettei saatu Syyrian Pensseli-Setää Suomeen, vaan Ruotsi nappasi hänet. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ebdo_Mihemed

Ari Kemppainen Vastaus kommenttiin #10

"Fijan maalaisia"

Nyqvist, eikö Fija siis nyt olekkaan mielestäsi Suomalainen ja suomen kansalainen? Että (rasismi)kin on nyt hyväksyttävää, kun taistellaan (näkymätöntä)rasismia vastaan? Kyllä "TE" rannikko hurrit osaatte.

Sattui varmaan sydämmeen pahemman kerran kun kaunis ja fiksu maahanmuuttaja taustainen nainen puollustaa Suomalaisten oikeuksia.
Vähemmästäkin sitä Etuoikeutettu Svenka kusten med pissa bort repii Suomen lipun.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #21

Miten niin minun mielestäni? Minulla ei ole hajuakaan, minkä maan kansalainen blogisti on, mutta on joskus kirjoittanut ettei halua luopua oman maan kansalaisuudestaan. Joten ei kai sitä voi hänelle pakottaakaan. Aivan samantekevää tässä yhteydessä, ja hänen yksityinen asiansa.

Ari Kemppainen Vastaus kommenttiin #22

"Aivan samantekevää tässä yhteydessä"

Niin..nii, että hilloviikot

Jari Leino

Petra Nyqvist oli sitä mieltä, että kyseessä on halpa kopio Kent Ekerothin (sd) puheesta. Itse tunnen Ekerothin puheen hyvin, koska käänsin sen suomeksi yhdessä Junes Lokan tiimin kanssa. Video on linkissä. Jokainen voi itse vertailla, onko Hirvisaari ottanut lausettakaan Ekerothilta. (Ja joka tapauksessa Ekorothin puhe on ehdottomasti katsomisen arvoinen med finsk text).

https://www.youtube.com/watch?v=Kq5Ox6Zofsg

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Ei kai nyt edes Hirvisaari olisi niin tonttu, että kopioisi suoria lauseita, siitä ei ollut kyse, vaan että olette yksissä tuumiin ottaneet paljon ideoita tuosta, ja se näkyy kauas.

Jari Leino Vastaus kommenttiin #30

Loistavia puheita molemmat. En tiedä mistä kukakin on ideansa ottanut. Ja onko sillä mitään väliä.

Myös Enoch Powellin Rivers of Blood -puhe on kuuntelemisen arvoinen. Hän ennusti jo vuonna 1968 mihin tämä mokuhulluus tulee johtamaan.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #30

Petra, jos kaksi ihmistä kuvailee samaa lehmää, niin kuvaukset kai pakostakin muistuttvat toisiaan, ilman minkäänlaista plagiointia, eikö niin. Varsinkin, jos molemmilla on samankaltainen suhtautuminen lehmiin. Tietysti, jos toisena kuvailijana on cityvihreä, jonka pääasiallinen kosketus luontoon ja eläimiin on Walt Disneyn piirretyt ja toisena maatalon kasvatti, voi toki sangen erilainenkin näkemys samasta eläimestä tulla kuvatuksi. Molemmat kuitenkin ovat silloinkin jokseenkin yksimielisiä siitä, että se on melko iso, valkoinen, ruskein läikin ja sillä on sarvet (tai mikä lehmärotu nyt onkin kysymyksessä, minä kuvailin naapurin lehmät).

Näitä puheita pitäneet herrasmiehet ovat kahdesta eri maasta, mutta molempia maita yhdistää sama onneton kohtalo, että maan päättäjät ovat kääntyneet omaa kansaansa vastaan, toimiakseen ylikansallisen talous-ja poliittisen eliitin tottelevaisina juoksupoikina.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #32

Toden totta, itse ei tulisi mieleenkään kutsua herrasmieheksi Ekerothia, joka kulkee kadulla rautarööri kädessä uhittelemassa maahanmuuttajia ja naisia. Mutta huomattu on, että muutoksessa ollaan rähmällään näiden "sankareiden" edessä. Kiintymys on toki varsin yksipuolista, kunnon sverigedemokraatti ylenkatsoo suomalaisia siinä missä muitakin.

P.S. Oikea suomalainen lehmä on vaaleanruskea tai kokovalkoinen.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #34

Petra: Sverigedemokraateissa on suomalaisia! Miten muuten määrittelet "kunnon" Sverigedemokraatin?

Ps. Mainitsit tuon oikean suomalaisen lehmän niin toimiiko logiikkasi ihmisiinkin vai eritteletkö pelkästään lehmät oikeisiin suomalaisiin ja sitten loput mamulehmiin?

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #35

Esittelinkin tätä sverigedemujen lähes lyömätöntä kaksinaamaisuutts ja samalla valistin Kristiinaa siitä Ayshire on tuontitavaraa. Suomalainen on Suomen kansalainen ja se joka suomalaiseksi itsensä tuntee.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki Vastaus kommenttiin #36

Tuo kaksinaamaisuus on ruotsalaisten geneettinen piirre, että ei se ole pelkkien hurridemokraattien vaiva.
Ihan niinku sinä ja minä olemme väkivaltaisia alkoholisteja. Mun naapurin somalit lukevat ilmeisesti Kalevaa sillä olivat meidän piirteistä selvillä.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #36

Ja katsoit hyväksi valistaa syntyperäistä maalaista lehmäroduista koska... Valitan jos sinua loukkaa, että naapurillani on mamulehmiä, eikä aitoja suomalaisia kyytöjä. Huomauttaisin vain, etten minä ole niitä valinnut. Erittäin sympaattisia ammuja joka tapauksessa.

Elo Kemppainen Vastaus kommenttiin #34

Suomalainen "lehmä" on, likipitäen, aina "valkoinen" ja määkii...

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio Vastaus kommenttiin #34
Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes Vastaus kommenttiin #61

Meillä oli kolme suomalaista lehmärotua, valkoinen lapinlehmä, punaruskea länsisuomalainen ja kirjavä itä-suomalainen kyyttö.
Miina Äkkijykän kyytöt on kai tapettu, länsisuomalaistakaan tuskin löytynee,mutta lapinlehmä on tainnut säilyä Pelson vankilassa.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Petra Nyqvist, katsoisitko ystävällisesti tämän videon ja mieluiten kohdasta 07:00 lähtien? Kiitos etukäteen.

https://www.facebook.com/video.php?v=408295005988277

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Olen jo nähnyt nämä jutut ja miten Hirvisaari on niistä apinoinut juttunsa. Oletko muuten nähnyt videon, jossa Kent huorittelee naisia kadulla?

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #41

En ole nähnyt, linkkaa ihmeessä.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #45

Huorittelija olikin kansanedustajakaveri ja Ekeroth oli se joka paiskasi nuoren naisen päin autoa. http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/ekeroth...

Sitten pojjaat ottavat rautaputket käsiinsä https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Että sellaisia nämä teidän idolinne. Huoritteluhan on jo puolueessanne ihan ok, sillä pääsee vaaleissa ehdokkaaksikin.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #48

Kuka on ja missä väittänyt kenet idolikseen?

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #48

Onko metalliputkien kanssa kuljeskelu äärioikeistolaista suoraademkratiaa?

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #48

Luuletko Petra, ettei muista puolueista löydy yhtä mielenkiintoisia persoonia? Jos luulet, erehdyt pahasti.

Huorittelu ei ole kenenkään mielestä OK, koko puoluetta on turha ruveta mustamaalaamaan yhden ehdokkaan mielenkiintoisista sananvalinnoista. Eikö jokainen vastaakaan omista teoista ja sanoista? Kun maahanmuuttajataustainen raiskaa, kyse on yksittäistapauksesta. Kun puolueen eduskuntavaaliehdokas avaa sanaisen arkkunsa, kyse on koko puolueesta. Mieti hetken ennen kuin lauot noin tyhmiä!

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist Vastaus kommenttiin #67

En kutsu niitä laillasi mielenkiintoisiksi persooniksi, vaan että käytöstavat puuttuvat. Aikuisten ihmiset heilausleikit eduskunnassa, *unkkarikirjoittelut, suvakkinatsiämmän pakonomainen toistelu, huorittelu, kaikki nämä ovat kielteistä peeärrää puolueellesi, eikä vaikuta siltä että ihmiset pystyisivät hoitamaan sosiaalisia suhteita ja kypsyydellä yhteisiä asioita. Kun vaikkapa Hirvisaaren roskakielestä kysytään mediassa, hän selittelee että se on hänen metodinsa hankkia huomiota.

Suurin osa ihmisistä arvostaa hyviä käytöstapoja.

Ja hei, ette ole mitään raiskaajia vaan haluatte eduskuntaan. Älä sotke noita asioita keskenään.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #70

Hyvä, sinä siis arvostat hyviä käytöstapoja. Tarvitseeko esim. poliitikolla olla mitään muuta meriittiä, kuin nuo tavat? Tai kääntäen: eikö haittaa että tälläinen "tukka hyvin, kaikki hyvin", käytöstavat omaava poliitikko esim. jatkuavsti viestii, toki erittäin korrektisti käyttäytyen, että kansalaisten mielipiteillä ei ole mitään väliä, vaan tämä poliitikko ja kamut päättävät mitä tehdään ja minne mennään: Natoon, liitovaltioon, konkurssiin. En nimittäin ole koskaan nähnyt sinun sanallakaan arvostelevan tälläisiä poliitikkoja. Ja heistähän meillä ei ole aikoihin ollut varsinaisesti ainakaan pulaa. Joten materiaalia riittäisi kyllä.

Minna Eerolainen Vastaus kommenttiin #45

Heissan Fija, en ole Petra mutta minua jäi kiinnostamaan hänen kommenttinsa naisten huorittelusta koska muistin itsekin joskus lukeneeni aiheesta ruotsalaislehdistössä, SD kun on tunnetusti antanut aihetta käytöksellään otsikoihin.

Tälläinen löytyi jonkun vuoden takaa. Taitaa tarkalleen ottaen olla nimeltään Erik Almqvist joka kutsuu tuntematonta nuorta naista kadulla huoraksi mutta Ekeroth on myös tilanteessa mukana. Suomessa ja Muutos 2011 piirissähän tämä ei sinänsä ole mullistavaa, kutsuihan kansanedustajaehdokas Junes Lokka Ylen toimittajaa epiteetillä "joku Ylen huora". Kai nainen oli tehnyt Lokalle jotain tosi pahaa tai sitten se on se kuulu sanam vapaus..

http://www.expressen.se/nyheter/sd-toppens-attack-...

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #41

Petra, missä hän sattui törmäämään sinuun ja ystäviiisi? Ota nyt kuitenkin huomioon, että provosoituna voi kiltimpikin mies käyttää vähän kovempaa kieltä. Jotenkin voin kuvitella, että sinä voit onnistua aika monia provosoimaan. Et minua, minusta sinä olet aivan hillittömän hauska.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

http://hilkkamlaikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1913...

Tuo linkin sisältö kannattaa opetella ulkoa. 90-luvulla ryöstettiin Suomessa kansa, - NYT ON TULLUT TILINTEON AIKA.

Näillä isoilla puolueilla on ollut aikaa estää tämä kansanliike, mutta nyt se on liian suuri, liian vahva, jotta sitä enää saa hiljaiseksi.

Taisto Merilä

Väkevää puhetta, mutta oli siinä asiaakin.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

90-luvun vääryyttä kärsineet yrittäjät ovat edelleen vaille oikeutta. Kaikki sama eli kansanryöstö voi tapahtua taas uudelleen. Tämä kaikki on ollut SUOMEN LAIN vastaista. Nyt on korkein aika näillä naureskelijoilla avata silmät ja puhdistaa rähmät, sillä tämä porukka on todella vihaista porukkaa, joka ei anna kansanryöstön toteutua uudelleen.

Anteeksipyyntöjen aika on ohi, lailliset korvaukset elämän pilaamisesta.

Voisitko kertoa, mitä erinomaista näet siinä, että Suomen päättäjät SDP,KESK;KOK aiheuttivat 90-luvulla velattomalle Suomelle 100 miljardia velkaa ja 500 000 työtöntä. 2015 meillä on sama tilanne, mutt ei enää niin paljon ryöstettäviä, kuin 90-luvulla, mutta meillä edelleen samat puolueet päättävät!

Herätkää, ennen kuin on liian myöhäistä! Äänet ihan uusille ihmisille ja vanhat pois

Käyttäjän juhakuittinen kuva
Juha Kuittinen

Suomen poliitikot ovat pelanneet hienosti metsien, kaivosen yms. suhteen- Joka muuta väittää on pölhöpopulisti,,

Käyttäjän JukkaLaulajainen kuva
Jukka Laulajainen

Pelanneet hienosti juu, muttei suomen pussiin.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Jokaisen valveutuneen kansalaisen kuuluisi tutustua TTIP:hen.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Et ole Juha tosissasi. Ne mineraalivarat ovat Suomen kansallisomaisuutta. Nyt meidän kallisarvoiset kaivokset vievät sekä meidän kultavaramme, että yhtiöstä saadut voitot veroparatiiseihin. Meille jäävät vain ympäristövahingot!

Ota huppu päästä ja avaa silmäsi todellisuuteen -kiitos

Tero Leppä

Heh, Hirvisaaren esiintymiset ovat mitä mainiointa viihdettä. Pelkäänpä kuitenkin ettei Hirvisaari toistamiseen luiskahda saippuan tavoin käsistä eduskuntaan. Vähän niinkuin vahingossa.

Jos olisi vaalibingo ja muutokselle yksi paikka niin veikkaisin paikan saajaksi Kurua, Lokkaa tai Leinoa.

Jos bingoa sitten pitäisi pyöräyttää uudelleen noiden kolmen kesken veikkaisin Leinoa koska on yksinkertaisin ja härskein opportunisti.

Se vetoaa aina tiettyyn kansanosaan. Tosin se kansanosa ei välttämättä muista äänestää.

Jari Leino

Kiitos kiitos. Itse uskon kuitenkin ehdottomasti Hirvisaaren voimaan. Mutta voihan siinä toki joku muukin mennä siivellä jos James vetää oikein äänivyöryn.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Jos vähänkin ihmisten tuntoja kentällä arvioi, tästä tulee uudet protesti -vaalit.

Käyttäjän tomiketola kuva
Tomi Ketola

Eksentrinen läppä sarvihiireltä. Joko teloituskomennuskunnat on nimetty?
Syyllistäessään päättäjiä äänestäjien toivoiden mukaisesta politiikasta Hirvisaari tulee syyllistäneeksi aika ison osan kansalaisiamme.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Tomi Ketola: onneksi sinun ei tarvitse äänestää Hirvisaarta. Äänestä vaikka Antti Rinnettä. Hän tekee juuri sinunlaista politiikkaa. ;)

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

HYVÄ FIJA! Nyt on on pienpuolueiden aika näyttää, että pienistä tulee suuria, jos entisten isojen harjoittama politiikka perustuu korruptioon, kuten tässä maassa sitten Koiviston. Kaikki alkoi 1985 ja nyt meidän maamme taloutta vaivaa "pahanlaatuinen syöpä" ja se ei ilman leikkausta parane.

Niko Sillanpää

Myöhempien aikojen Émile Zola.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Sinulla oli Niko äärettömän hyvä blogaus vähän aikaa sitten. Harvoin on tullut luettua niin hyvää tekstiä. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

Käyttäjän SakariRajamaki kuva
Sakari Rajamäki

"Syyllistäessään päättäjiä äänestäjien toivoiden mukaisesta politiikasta Hirvisaari tulee syyllistäneeksi aika ison osan kansalaisiamme"

Onko tukipakettipolitiikka äänestäjine toivomaa pollitiikkaa?

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Sakari Rajamäki: tietysti tukipakettipolitiikka on äänestäjien toivomaa politiikkaa! Kehtaatkin epäillä! ;)

Ja kehitysapupolitiikka on myös äänestäjien toivomaa: meillä ei ole varaa rakentaa lastensairaalaa, mutta meillä ON varaa tukea korruptiomaita ja heidän asetarpeitaan, heidän tasa-arvon ja demokratian vastaista toimintaa jne. Siihen meillä on varaa.

Ja lisää ulkomaalaista työvoimaa Suomeen, kiitos. Suomalainen työntekijä maksaa aivan kauhean paljon, ei yhdelläkään yrityksellä voi olla varaa sellaiseen.

Antti Rinteen mukaan, meillä on pulaa työntekijöistä. Ahaa. No, mitä nuo 268 000 työtöntä sitten tarkoittaa? Ja niitä on muuten vaivaiset 27 000 enemmän kuin viime vuonna. Että... Työnantajia me tarvitaan, ei työntekijöitä!

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Mutta, mutta Fija, Rinteellä on sentään aina kravatti suorassa ja käytöstavat hallussa. Jos nyt joskus on sattunutkin menemään omat ja taloyhtiön rahat sekaisin, niin osaa kuitenkin käyttäytyä.

Cenita Sajaniemi

Hieno puhe. Samaa mieltä.
Hirvisaari ei pettänyt 15.5.2014 eikä muinakaan kertoina.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Virallinen arvio James Hirvisaaren puheesta saadaan 19.4.2015.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki

Olipa kiva kuulla, että löytyy kansanedustaja joka ei syytä kansalaisia Suomen tämänhetkisestä tilanteesta vaan oikeita syyllisiä!
Omasta mielestäni ketään ei kannata tuomita vanhojen sanomisien perusteella liikaa jos ei ole hänen kanssaan ollut aikaisemmin samaa mieltä vaan miettiä puhuuko mies/nainen tällä kertaa asiaa vaan asian vierestä.

Asun itse Tukholmalaisessa monikulttuurisessa maahanmuuttajalähiössä jota on, myös kutsuttu "No Go"-alueeksi ja täällä näkee Ruotsin maahanmuuttopolitiikan huonot puolet. Sitten esim. John Fredrik Reinfeldt asuu hyvällä alueella poliisilaitosta vastapäätä jossa taas näkee monikulttuurisuuden hyvät puolet.
Eli pitäisi kaikkien muistaa, että sillä kolikolla on edelleen kaksi puolta ja ei pahoja ihmisiä kannata puolustaa siksi, että he ovat ulkomaalaisia. Suomi kuuluu suomalaisille ja ei sinne pahat ulkomaalaiset kuulu sillä he aiheuttavat tarpeetonta rasismia josta kunnollisetkin maahanmuuttajat joutuvat kärsimään.

Omasta mielestäni maahanmuuttajien jotka eivät halua oman kulttuurinsa/uskontonsa asettamien rajoitusten takia elää vieraassa maassa maan sääntöjen mukaan olisi parempi asua kotimaassansa omiensa joukossa.

Tero Tuomola

Hyvä puhe Hirvisaarelta ja näin asiat oikeasti ovatkin. Nykyiset päättäjät kusevat kansalaisten kengille minkä ehtivät omien etujensa nimissä ja en voisi heitä missään mielessä kansanedustajiksi edes mainita, koska kansanedustajan pitäisi pitää kansalaistensa puolta.Nykyisen hallituksen voisi vetää viemäristä alas kaikkineen päivineen, kun ainoastaan tuhoa saaneet aikaiseksi. Jos olemme itsenäisenä valtiona niin meillä ei ole mitään velvollisuuksia ottaa tänne mitään rupusakkia ulkomailta ja miksi olisikaan? Tämä porukka kun ei saa mitään positiivista aikaseksi tässä maassa.Herää kysymys miksi tänne halutaan vastaavia mellakoita kuin Ruotsissa on, kun se on itsestäänselvyys, että niin käy??? Ainoa järkeenkäyvä asia on se että halpatyövoimalla romutetaan TE sopimukset lopullisesti jotta työtä voidaan teettää pilkkahinnalla ja sellaisella hinnalla jolla tässä maassa ei pärjää taloudellisesti. IPU taitaa olla tällä hetkellä ainoa puolue jotka ajavat kansalaisten puolta ja ainoa puolue jota voi äänestää.

Jari Leino

James Hirvisaari on Muutos 2011 -puolueen kansanedustaja ja eduskuntavaaliehdokas. Häntä voi äänestää Uudenmaan vaalipiirissä.

Muutos 2011 on puolue, joka sääntöjen mukaan ajaa suomalaisten etua, sananvapautta ja suoraa demokratiaa.

Jos haluat muutosta, äänestä Muutosta.

Käyttäjän TeroAhlqvist kuva
Tero Ahlqvist

James mainitsee puheessaan useasti ja korostetusti ihmisoikeudet.

Olen itse pohdiskellut sille vastapainoa: Ihmisvelvollisuudet.
http://teroahlqvist.puheenvuoro.uusisuomi.fi/19067...

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Kävin Tero lukaisemassa tuon blogisi. Erinomainen blogi ja laittoi ajattelemaan asiaa. Se on juuri sitä, että nykyään niin helposti takerrutaan siihen, että on oikeuksia, unohtaen täysin, että on myös velvollisuuksia.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Hyvä Muutoksen porukka!

http://hilkkamlaikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1913...

Samaa mieltä ollaan. Kohta rytisee samanhenkistä tekstiä Varsinais-Suomessa.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #59

Luin Hilkka erittäin hyvän blogauksesi. Otanpa siitä irti mielenkiintoisen kappaleen muidenkin luettavaksi.

"Pankit ovat Järventauksen (Suomen Yrittäjät) mukaan alkaneet lisätä yritysten lainoihin pykälän, jonka mukaan pankilla on oikeus arvioida lainan ehdot uudelleen kolmen vuoden kuluttua. Joissakin tapauksissa arviointiväli on vain kaksi vuotta. Vuodesta 1995 lähtien pk-yrittäjien lainaehtoihin on Suomessa lisätty pykälä, jonka mukaan "velka erääntyy pankin vaatiessa heti maksettavaksi, kun pankin maksuvalmius ja vakavaraisuus laskee alle lainsäädännön tason. Esimerkiksi Britanniassa yrityslainoissa on päinvastainen ehto, jonka mukaan velallinen ei saa joutua kärsimään, jos pankin toimintaympäristössä tapahtuu jotakin."

- Olen kohtalaisen järkyttynyt! Eipä juuri mikään ihme, että veroparatiisit tai naapurimaat tulevat jatkossakin olemaan monen suomalaisen yrityksen osoite. Käsittämätön vääryys! Ja mitä meille kokoajan vakuutetaan? Että yrittäjyyttä helpotetaan, sitä tehdään kannattavammaksi ja oikeudenmukaisemmaksi. Hah! Just.

Käyttäjän juhanikahelin kuva
Juhani Kahelin

"taas kerran erinomainen puhe"

Kumma kun en ole aiempia huomannut.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Minun mielestäni erinomainen. Jokainen voi olla mitä mieltä haluaa. Minä olen huomannut jokaisen Jameksen puheen. Suurin osa niistä on mielestäni vallan erinomaisia :)

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Joo, Fija, tuossa olikin ne Dzeimssin fiksummat puheet.

Mutta entäs ne muut?

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Jameksen puheisiin voi tutustua eduskunnan sivuilla. Siellä on puheita suuntaan sun toiseen. :) Kaikista niistä ei tarvitse tykätä ja jokaiselle varmasti löytyy jotain. Ei James vain maahanmuutosta puhu, häntä kiinnostavat monet muutkin asiat. Kaikki sellainen mikä koskee Suomen kansaa ja sen tulevaisuutta.

Minna Eerolainen

"Siellä on puheita suuntaan sun toiseen.:) Kaikista niistä ei tarvitse tykätä ja jokaiselle varmasti löytyy jotain"

Täh? Minä kavahtaisin tuollaista poliitikkoa Suomen asioiden hoitajana, koska tuo kuulostaa helppoheikkimäiseltä touhulta eli eipä oikein vakuuta.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #62

Onko joku pakottanut sinua olemaan kavahtamatta? Kavahda kuule ihan rauhassa. Ei James ole kaikkien mieleen, eikä tarvitse ollakaan. Joku tykkää Arhinmäestä, joku taas ei voi sietää häntä. Joku tykkää Kanervasta, jonkun mielestä koko mies on täysi pelle. Ei voi olla kaikkien mieleen, se nyt on maailman yleisin itsestäänselvyys!

Minna Eerolainen

No täh taas!

Relata refero: "Jameksen puheisiin voi tutustua eduskunnan sivuilla. Siellä on puheita suuntaan sun toiseen. :) Kaikista niistä ei tarvitse tykätä ja jokaiselle varmasti löytyy jotain."

Sitten kuitenkin vastaat minulle kun tätä kommentoin vähän kiukkuisenoloisesti:

"Ei James ole kaikkien mieleen, eikä tarvitse ollakaan.", "Ei voi olla kaikkien mieleen, se nyt on maailman yleisin itsestäänselvyys!"

Huomaatko itse miten epäloogista ulosantisi on? Sovit kyllä mainiosti Hirvisaaren tiimiin :)

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Eerolainen, sitten kun sinulla on jotain sanottavaa, tule sanomaan sen. Enpä juuri jaksaisi jonninjoutavia vaihdella kanssasi. Varsinkin kun sinun oma ulosantisi on minulle enemmän kuin tuttu. Epälooginen? Entäs sitten?

James on pitänyt eduskunnassa puheita muistakin asioista kuin vain maahanmuutosta. Tuolla "...jokaiselle varmasti löytyy jotain." viittaan siihen, että aiheesta riippuen, varmasti jokainen voi löytää jotain mistä olla samaa mieltä hänen kanssaan. Ellei sitten ole ehdoin tahdoin eri mieltä vain siksi, koska henkilö ei miellytä. Itse en ymmärrä sellaista logiikkaa. Olen valmis allekirjoittamaan pahimman viholliseni mielipiteen, jos se on omaan arvomaailmaani sopiva. Mitään ongelmaa minulla ei ole tunnustaa, että vihollisillanikin voi olla fiksua sanottavaa. James on esim. allekirjoittanut monen eri edustajan lakialoitteita, yli puoluerajojen. Hän, toisin kuin eräät, ei katso jäsenkirjaa tai henkilöä vaan itse asiaa! Jos vihreiden kansanedustaja on saanut aikaiseksi jotain järkevää, James aivan varmasti allekirjoittaa sen. James harjoittaa rehellistä politiikkaa, tätä samaa ei voi väittää kaikista edustajista. Todellakaan! Ja se on suuri harmi, sillä asioiden pitäisi tapella keskenään, ei ihmisten.

Minna Eerolainen

"Epälooginen? Entäs sitten?"
Olet ollut julkisessa toimessa kansanedustajan avustajana. Myös kaltaiseni tavalliset suomalaiset ovat sinun palkanmaksajiasi. Suomalaiset arvostavat johdonmukaisuutta yhteisten asioiden hoidossa.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen Vastaus kommenttiin #78

Kyllä minäkin veroja makselen ja hyvin makselenkin. Ja mitä todennäköisemmin myös sinun palkkasi siinä mielessä, kuten monen muunkin. Että vallan turha ruveta rintaansa pöyhöttelemään tässä suhteessa. Minä en ole sinulle kiitollisuudenvelassa siitä, että niin minun, kuten satojen tuhansien muunkin palkka maksetaan verovaroista.

Todella alhainen veto. Toisaalta, mitäpä muuta sinulta voikaan odottaa.

Minna Eerolainen Vastaus kommenttiin #80

Anteeksi nyt Fija mutta en ymmärrä miksi pillastut kommenteistani, politiikan parissa työskentelevällä pitää olla pitkä pinna eikä alkaa syyttää kyseenalaistavia kommentteja esittäviä "alhaisista vedoista" tai vastaavasta.

Käyttäjän KalervoNiementaus kuva
Kalervo Niementaus

M.E: "Huomaatko itse miten epäloogista ulosantisi on? "

Vaikken Fija olekaan, niin näin ulkopuolelta vastaan ettei mielestäni mitään epäloogisuutta jutuissaan ole. Mielipiteet/asiat eivät muutu sen mukaan kuka on "vastapuolena", kuten teillä suvakeilla tuntuu käyvän. Joskus kyse yksittäistapauksesta, sitten taas toisella kertaa koko puolueesta ja sen äänestäjistä. Teille "suvakeille" peräänkuuluttaisin sitä loogisuutta ja tasapuolisuutta kommenteissanne, mutta se taitaa olla turha toivo.
PS niistä käyttäytymistavoista mitä tämä eräs "merihempukka" peräänkuulutti. Näissä kommenteissa Hirvisaari vasta yhdistetty natseihin, sarvihiiri, pastori silli, teloituskomppaniat sun muut vedetty esiin. Myös taidettiin esittää vääriä syytöksiäkin. Ja tämä kaikki vaan "hyvien käytöstapojen" nimissä.
Täytyy sanoa kyllä että te "härkösläiset" olette parasta viihdettä tällä alustalla.

Käyttäjän FijaSaarni kuva
Fija Immonen

Olen yrittänyt tosissani oppia suodattelemaan joidenkin ihmisten mielenkiintoisia avautumisia. Ihminen minäkin olen, joten aina välillä joku osuu sen verran alas, että provosoidun. Kaikkea p**kaa en minäkään jaksa katsella sormieni läpi.

Arvostella saa kaikkea mitä näppäimistöltäni bittimaailmaan päästän, mutta henkilöön menevät loukkaukset otan tosissani. Minulta pyydetään asiallisuutta ja hyviä käytöstapoja, mutta unohdetaan ne omalla kohdalla.

Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että 8/10:stä on kuitenkin asiallista palautetta.

Kiitos myös sulle Kalervo.. :) Mukavia jatkoja.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Fija. Älä käytä turhaan energiaa netti -trolleihin.
Täyttä asiaa Jamesilta. Peukkuja vaalityöhön. Nämä nykyiset puolueet saisi Suomen talouden tuhoajina laittaa ihan oikeaan vastuuseen eli taloudelliseen vastuuseen.

Heini Peiponen

Jopas oli erikoista keskustelua James Hirvisaaren puheen pohjalta, siinä tuli käsiteltyä jo Suomessa esiintyvät lehmärodutkin!
J. Hirvisaareltakin unohtui pääasia kokonaan. Ainakin minä vedin siitä seuraavat johtopäätökset:
Ulkomaalaistaustaisten tekemät raiskaukset ovat äärimmäisen hirvittäviä. Ulkomaalaistaustaisten tekemiin raiskauksiin taas ovat syyllisiä Suomen päättäjät, he kun ovat päästäneet nämä raiskaajat Suomeen. Suomen päättäjiä tulisi siis rangaista ulkomaalaistaustaisen tekemistä raiskauksista.
Eikö tässä ole jotain vinksallaan?
Mielestäni pääasia on ja pääasiaksi jää tämä:
Raiskaus on aina hirvittävä rikos, etenkin joukkoraiskaus. Raiskauksen uhrille jää aina elämänmittaiset traumat siitä. Raiskaukseen syyllinen on AINA raiskaaja/raiskaajat. Heitä tulee rangaista maan lakien mukaan ja itse asiassa rangaistusten pitäisi olla huomattavasti kovemmat kuin tällä hetkellä.
"Suomi kuuluu suomalaisille"-tyyppisillä lausahduksilla ja hiljaisilla keskisormennäytöillä ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Vai ovatko suomalaiset raiskaajat jotenkin hyväksyttävämpiä kuin ulkomaalaistaustaiset? Onko heillä oikeus näyttää keskisormea Suomen päättäjille siksi, että he ovat suomalaisia?
Raiskattua tuskin auttaa se, että hänen kärsimyksistään tehdään populistista viihdettä, jotta päästäisiin itsensäedustajiksi eduskuntaan.
Minä en kannata Suomen nykyisiä päättäjiä enkä ole heitä koskaan äänestänytkään. En silti aio myöskään äänestää ehdokasta, joka ottaa minkä tahansa aiheen, jonka arvelee "menevän kansaan" ja jolta "löytyy jokaiselle jotakin". Se vasta arveluttavaa on!

Käyttäjän KalervoNiementaus kuva
Kalervo Niementaus

Jos ei maahanmuuttoa, niin ei maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia, eiksje?

En jaksa oikeasti ymmärtää miten aina vedetään jotain mitä suomalaiset tekee, tahi jättää tekemättä, jos kyse maahanmuuttajista.
Jos sinulla kotona lapset tekevät jotain, niin se on yksi asia..mutta jos naapurin kakarat tulevat kotiisi ja tekevät jotain mikä ei arvoihisi sovi, niin ehkä vedät siitä arbuusin ahteriisi?
Kotipiirissäsi ja perheesi kanssa joudut kenties sietämään jotain, mutta miksi sama pitäisi hyväksyä tuntemattomien taholta?

Jokainen raiskaus on liikaa, jokainen raiskaus mikä voidaan estää on plussaa. Jos se onnistuu rajoittamalla maahanmuuttoa, niin miksei sitä voisi tehdä?

Heini Peiponen

Minun täytyy kyllä sanoa, että en vieläkään ymmärrä, mitä James Hirvisaari oikein ajaa takaa tuolla puheenvuorollaan! Mitkä ovat hänen konkreettiset esityksensä Suomen tilanteen parantamiseksi?
Että Stubb ja muut ministerit + eduskunta asetetaan syytteeseen ja tuomitaan Tapanilan joukkoraiskauksesta?
Että kaikki maahanmuuttajat ja maahanmuuttajien jälkeläiset (mukaan lukien Fija Saarni, mikäli hänkin kuuluu tähän porukkaan) karkotetaan Suomesta?
Että koko Suomen kansa näyttää keskisormea nykyisille päättäjille ja valitsee James Hirvisaaren eduskuntaan?
Maalaisjärjellä ajatellen todennäköisin vaihtoehto on tuo viimeinen! Mutta mitä James Hirvisaari tekisi päästyään eduskuntaan? Toteuttaisiko hän nuo kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa? Vai mitä hän tekisi, se kun ei oikein käynyt selväksi hänen puheestaan, vaikka katselin ja kuuntelin sen jo toiseen kertaan.
Ja sinulle, Kalervo: kyllä, minun mielestäni täytyy vetää esille sekin, mitä suomalaiset tekevät. Eikös Hirvisaari puhu nimenomaan Suomen kansasta ja suomalaisista? Ja peräänkuuluta heidän oikeuksiaan?
Minua ärsyttää muutenkin se, että puhutaan Suomen kansasta yhtenäisenä kökkönä, ikään kuin se olisi jokin pyhä, jalo ja loukkaamaton suure!
Valitettavasti vain tästä Suomen kansasta löytyy raiskaajia, murhaajia, lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä ja tappajia, ryöstäjiä, talousrikollisia etc. etc. Ja muistaakseni näin tässä tilaston (mikäli tilastoihin nyt on uskomista, voin laittaa linkin siihen, kun löydän sen), jossa Suomesta Ruotsiin muuttaneilla suomalaisilla mamuilla oli aikamoinen edustus Ruotsin raiskaustilastoissa.
Minä olen suomalainen, syntynyt suomalaisista vanhemmista, jotka taas olivat syntyneet suomalaisista vanhemmista jne.
Mutta minä en hyväksy sitä, että James Hirvisaari laskee minutkin mukaan puhuessaan Suomen kansasta. Hän kun ei ole koskaan kysynyt minulta mielipiteitäni, eikä muiltakaan tuntemiltani ihmisiltä ja heitä on aika paljon. Emme ole myöskään osallistuneet mihinkään keskisormennäyttöön hiljaisuudessa!
James Hirvisaarella ei ole mitään oikeutta vetää minua mukaan siihen populistiseen roskaan, jota hän suustaan päästelee. Minä näytän keskisormeani äänestyskopissa, mutta en suinkaan James Hirvisaaren hyväksi!

Marko Pajunen

Bosnialaisilla pakolaisilla kävi tuuri, pääsivät pakolaiseksi Suomeen ennen kuin Perussuomalaiset alkoivat vaikuttaa pakolaispolitiikkaan...

Toimituksen poiminnat